Jornada de reconeixement d’empreses socialment responsables

Des del Consell Comarcal del Baix Empordà, conjuntament amb ajuntaments de la comarca, volem posar en valor aquelles empreses que han destacat per la seva capacitat d’adaptació i innovació davant de les dificultats del mercat de treball actual post pandèmia i davant de la guerra d’Ucraïna, que ha generat un context socioeconòmic complex, i alhora estar alineats amb l’Agenda 2030. 

En aquests moments, reconèixer i difondre iniciatives innovadores i inspiradores que contribueixin a una ocupació de qualitat i a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) al Baix Empordà, així com crear un espai de trobada, de reflexió i reconeixement mutu que vinculi el teixit empresarial i social implicat amb la consecució dels ODS 2030, és més que mai una necessitat que ajuda, entre altres coses, a reforçar els punts forts de la nostra economia. 

Alhora, resulta interessant donar visibilitat a aquelles empreses del nostre territori que generen un bon impacte social i que es comporten de manera respectuosa amb totes les persones de l’organització, que impliquen equips, proveïdors i clients en les bones pràctiques, que estableixen polítiques internes de prevenció del medi ambient i que impulsen accions per crear riquesa i millorar la situació i les oportunitats de la comunitat. En aquest sentit, especialment el sector de l’hostaleria i la restauració es planteja el repte de revisar la gestió dels treballadors conjuntament amb l’alça del turisme post pandèmia. Cal donar visibilitat a aquelles empreses que no només se centren en l’opinió del seus clients o en la millora del producte, sinó a aquelles que fa una aposta clara per la millora dels seus treballadors, la captació de personal amb condicions i horaris transparents, empreses que han estat capaces d’adaptar-se a la nova realitat del mercat i del candidats des de la perspectiva de la sensibilització amb el seu entorn social i econòmic. 

Amb la finalitat d’identificar les empreses que han destacat pel comportament responsable, la seva contribució al desenvolupament socioeconòmic del territori i la tasca desenvolupada per a la integració i la promoció laboral, durant els mesos d’octubre del 2021 a novembre del 2022, proposem els següents criteris: 

Criteris de selecció: 
Actualment, fomentar el talent, els productes i serveis locals, la sostenibilitat o millorar l’entorn són aspectes indispensables per a les empreses del Baix Empordà. L’Agenda 2030 fa una crida a treballar plegats per aconseguir els objectius de sostenibilitat econòmica, social i ambiental entre les administracions, entitats, organitzacions i la ciutadania en general. 
En aquest sentit les empreses que vulguin ser candidates a aquest reconeixement han de fer la seva sol·licitud explicant en la casella “Motiu” el detall de les activitats per les quals consideren que han de ser reconegudes. Per exemple: “Som una empresa familiar que en el darrer mig any hem contractat dues persones amb discapacitat. A més, hem flexibilitzat l’horari d’entrada i sortida perquè les persones treballadores puguin conciliar millor la vida laboral i familiar. També col·laborem amb un programa de recollida selectiva porta a porta i hem reduït el consum elèctric a la meitat gràcies a la instal·lació de plaques fotovoltaiques”

La descripció ha d’anar acompanyada de les evidències per mostrar-ne la veracitat: fotografies, vídeos, material documental, etc. que cada empreses consideri oportú. Les empreses que compleixin alguns dels criteris esmentats rebran un reconeixement que se’ls entregarà en un acte públic que tindrà lloc el proper: 10 de Novembre 2022. El jurat està format per membres del Consell Comarcal del Baix Empordà i de diferents ajuntaments. S’estudiarà cadascuna de les candidatures seguint els criteris esmentats anteriorment. 

POSTS RELACIONATS

Divendres 20 de Gener del 2023 es celebra la 3era jornada per la transició energètica en les àrees de promoció […]

Divendres 20 de Gener del 2023 es celebra la 3era jornada per la transició energètica en les àrees de promoció […]